Stránka Kontaktujte nás. Je to stránka, kam jdou návštěvníci webu, kteří mají otázky nebo chtějí mluvit s majitelem stránek. Díky této stránce můžete získat nové zakázky. Aby vás zákazníci mohli kontaktovat, můžete využít kontaktní formulář nebo prostě napsat emailovou adresu.
Cílem každé stránky s kontakty je nabídnout uživateli jasný a efektivní způsob, jak co nejrychleji kontaktovat společnost. Na stránkách by proto neměli chybět další možnosti pro kontaktování.
Před nedávnem jsem udělal anketu na nejnavštěvovanější české Facebook skupině zaměřené na WordPress (WordPress CZ/SK – diskuze), která má více než 6000 členů. V otázce jsem se ptal na to, který způsob pro kontaktní stránku je nejpoužívanější. Jestli kontaktní formulář nebo zveřejnění emailu.
Přestože se v komentářích objevil názor, že je nejlepší použít obě varianty, výsledek jasně ukázal, že je kontaktní formulář nejpoužívanější.
Proč uživatelé nemají rádi kontaktní formuláře?
Lidé mají často obavy z používání kontaktních formulářů a vnímají je jako překážku jejich produktivity. Pokud uživatelé vyplní kontaktní formulář, nemůžou zkontrolovat odeslanou zprávu a často ani probíhající komunikaci. Přemýšlejí, kdy bude jejich dotaz vyřešen a zda na něj vůbec někdo odpoví. Navíc se může stát, že vám odeslaná zpráva vůbec nedorazí.
Uživatelé jsou navíc skeptičtí, protože se kontaktní formuláře často používají ke shromažďování emailových adres pro marketingové účely.
Pokud uživatelé nemají jiný způsob jak vás kontaktovat, snadno přijdete o mnoho zákazníků.
Kontaktní formuláře mají na druhou stranu spoustu výhod. Dají se snadno zabezpečit proti spamovacím robotům. Umožňují vám budovat seznam kontaktů. Pro některé uživatele může být jednodušší vyplnit formulář, než se přihlašovat do emailového klienta.
E-mail určitě ano, ale…
Spamovací roboti nikdy nespí a jednou z jejich nejčastějších kořistí jsou právě emailové adresy na webových stránkách. Bohužel, uživatele tato věc příliš netrápí, takže pokud nezveřejníte email, vyhnete se spamu, ale můžete naštvat vaše zákazníky.
Naštěstí existuje několik metod, jak váš email zabezpečit, aby je spamboti nemohli přečíst.
Metody, které zabrání zkopírovat e-mail
Jedním z nejjednodušších způsobů je vyhláskovat adresu. To znamená, že ji uvedete například ve formátu: info(a)vasedomena.cz
Tímto způsobem se můžete vyhnout spamu, ale není to příliš uživatelsky přívětivá metoda. Navíc, pokud použijete příliš jednoduchý formát, jako jsem uvedl v příkladu, můžou existovat programy, které z něj rozpoznají emailovou adresu.
Další možností je vložit emailovou adresu jako obrázek:
Tato metoda není příliš vhodná. Uživatel totiž musí ručně napsat adresu do svého klienta.
Doporučený způsob zobrazení e-mailu
Zatím nejlepší metoda, jak zabránit spambotům, aby ukradli váš email, je zakódovat jej pomocí JavaScriptu. Díky tomuto způsobu se vyhnete spamu a váš email zůstane pro uživatele dostupný. Takto zakódovaný email je možné snadno zkopírovat nebo jednoduše na něj kliknout a díky odkazu se okamžitě otevře e-mailový klient.
Plugin Email Encoder
E-maily můžete zakódovat JavaScriptem pomocí pluginu pro WordPress. Email Encoder ochrání všechny vaše emailové adresy bez složitých úprav a nastavování.
Plugin pracuje prakticky se všemi tématy WordPressu a plně podporuje šablonu DIVI. Je na vás, jestli použijete automatické nebo manuální kódování pomocí JavaScriptu.
Po aktivaci pluginu budou všechny e-mailové adresy na vašem webu chráněny. Navíc můžete pomocí tohoto pluginu ochránit i telefonní čísla nebo jiné údaje.
Stránka Kontaktujte nás
Tato stránka by měla nabídnout uživatelům stránek snadný a jednoduchý způsob, díky kterému vás budou moct kontaktovat.
Přestože někteří uživatelé mohou preferovat kontaktní formuláře, určitě byste neměli zapomenou na zveřejnění vaší e-mailové adresy. Zároveň byste neměli zapomenout na její zabezpečení. Díky pluginu Email Encoder to zvládnete snadno.
Zajímáte se o to WordPress a rádi byste se naučili jak vytvořit kompletní a profesionálně vypadající web? Zkuste můj nový kurz WordPressu, na kterém se naučíte vše nezbytné pro tvorbu webových stránek.